RS TSI liftback - kłopoty z trakcją / stabilnością

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • markavio
    Classic
    • 2016
    • 2

    RS TSI liftback - kłopoty z trakcją / stabilnością

    rafiki, Ciebie i tak nie da się pogonić więc nawet nie będziemy podejmować prób :szeroki_usmiech
  • awfmat
    Classic
    • 2013
    • 6

    #2
    RS TSI liftback - kłopoty z trakcją / stabilnością

    Porównuję moją O3 RS'a TSI (liftback) z poprzednią "cywilną" O2 TDI (również liftback) i dostrzegam dwa niefajne zachowania RSa związane z trakcją:

    1) O3 RS nadspodziewanie łatwo zrywa przyczepność przednich kół przy przyśpieszaniu. Na 2-gim biegu (zwłaszcza gdy jest lekko pod górkę) występuje to dosyć często, nawet przy ostrożnym obchodzeniu z gazem. Przy wilgotnej nawierzchni i pełnym gazie zdarza się nawet na 3-cim biegu (prosta droga, +10 stopni, więc o oblodzeniu nie ma mowy).
    Moja O2 TDI miała praktycznie ten sam moment obrotowy (przeprogramowana na ~360 NM), a poza 1-ym biegiem nie zrywała przyczepności (nie licząc lodu/śniegu).
    O ile wiem efektywne przełożenie na 2-gim biegu jest bardzo podobne, więc to raczej nie przyczyna. Podejrzewam że winny jest wyraźnie lżejszy przód (TSI vs TDI), być może "wsparty" wpływem spoilera w RS.

    2) W trakcie jazdy po prostej, równej drodze przy prędkościach powyżej 100 km/h, O3 RS często wykazuje skłonność do "myszkowania" - jedzie chwilę prosto, i nagle próbuje odbić w którąś stronę; po korekcie kierownicą znów kilka sekund jedzie równo, i ponownie to samo (nie mam asystenta pasa, ani podobnych systemów). Jasne że każde auto wymaga okresowych drobnych korekt kierownicą, tu jednak stają się jakby częstsze, a przede wszystkim mocniejsze (raczej nie jest to tylko moje subiektywne wrażenie, bo podobna obserwacja pojawiła się w którejś z "dziennikarskich" recenzji RSa)
    Najbardziej prawdopodobną przyczyną wydają mi się podmuchy bocznego wiatru, versus "zbyt lekki" przód + wpływ spoilera.

    Ciekaw jestem obserwacji innych kierowników O3 RS, zwłaszcza liftback'a TDI (spodziewam się że kombi może mieć zupełnie inną aerodynamikę / zachowanie), ponieważ zaczynam myśleć że to co wcześniej wydawało mi się zaletą benzynowego RS (lżejszy silnik / niższa masa), wobec konstrukcji liftbacka / spojlera okazuje się niestety wadą.

    Komentarz

    • metrotest
      Rider
      • 2006
      • 506
      • Volkswagen
      • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
      • CCZA 2.0 TSI RS 200 KM

      #3
      No bez jaj. To jest auto za stowe w dodatku w wersji usportowionej. Ad) 1 Problem z trakcją mogą mieć mocniejsze wersje w końcu to ośka. Taki problem miała np poprzednia wersja Astry OPC. Podczas jazdy RS Tdi Combi nie stwierdziłem tego problemu ale to słabsza wersja. Ad 2) Taki problem nie ma prawa wystąpić, zwłaszcza w aucie, które może tak szybko jechać. To bym zakwalifikował jako usterkę. Gdyby to była wadą konstrukcyjna modelu to zglaszaliby by ją też posiadacze innych wersji silnika. I spojler nic tu nie zmienia.

      Komentarz

      • elektrykprosty
        Rider
        • 2013
        • 311

        #4
        Ad1. Trakcja. Tak to już jest przy napędzie na jedną oś.
        Było juz o tym i ludzie się upierali, że 4x4 nie jest potrzebne
        Ostatnio na asfaltach jest wciąż syf wskutek wilgoci z rana. Latem będzie lepiej.

        Ad.2 Myszkowanie. Szersze opony z niższym profilem bardzo pomogają czuć niedoskonałości jezdni. Im szersze opony tym bardziej auto będzie wrażliwe na wszelkie koleiny i nierówności na drodze.
        Na którymś zagranicznym forum był temat dziwnego zachowania wspomagania kierownicy. Ponoć jest na to poprawka oprogramowania.

        Komentarz

        • Mihau
          RS
          • 2009
          • 7460
          • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

          #5
          Zamieszczone przez elektrykprosty
          Ostatnio na asfaltach jest wciąż syf wskutek wilgoci z rana.
          To jest chyba jedyny powód obecnie. Sam ostatnio się zdziwiłem jadąc po rondzie, że zamiast w lewo samochód usiłował pojechać prosto, a było +10C i było to ok. godz. 14. Na prostej "sandał", 2 i trakcji brak, 3 i też lekko zerwało (u mnie moc podobna do O3RS).
          Obstawiam, że ten spojler to raczej poprawia względy estetyczne (choć w O2/O2FL był ładniejszy) niż jakieś dociski osi czy inne aerodynamiczne akcje.
          O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

          Komentarz

          • shado
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 5315
            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

            #6
            Jest kolosalna róźnica. Mam teraz te same problemy w Fabii RS. W lecie było OK, a teraz tragedia. ESP potrafi zamrugać przy przyspieszaniu nawet przy prędkości ok 80km/h. Samo ruszanie to tragedia, bo auto mieli w miejscu. Na zakrętach też się kiepsko trzyma. Myślałem, że to wina opon zimowych Michelin, ale widzę, że macie podobne problemy
            BIURO RACHUNKOWE WIELICZKA KSIĘGOWOŚĆ WIELICZKA

            SPRZEDAM OII 1.9TDI Elegance 2007

            Komentarz

            • wojcian
              Ambiente
              • 2013
              • 149

              #7
              Droga to raz ,ale opony tez mają znaczenie. Ja w zwiazku z tym że sprzedaje moje oooo, to nie chcąc inwestowac w nowe opony ponad 2 koła , to założyłem chinskie wanli 225/55/16 na suchym jeszcze spoko ale troche wody ,czy takiej mazi jak teraz to tragedia. Na autostradzie do max 120 bo podmuch wiatru po wyprzedzeniu tira spycha z drogi. A o myszkowaniu i zakretach nie wspomnę . RS troche pary ma tak ze wcale sie nie dziwie że w takich warunkach jest problem z trakcją. Mysle ze na suchej drodze i letnich oponach wszystko bedzie OK. Pozatym wszyscy wiemy jaką przuczepność mają zimówki w takich warunkach jak teraz. Ja bym sie narazie nie przejmował

              Komentarz

              • shado
                RS
                S_OCP Member
                • 2007
                • 5315
                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                #8
                W ramach ciekawostki:
                dziś się dowiedziałem, że Fabia RS ma odważniki z tyłu w zderzaku, żeby poprawić trakcję:



                Ibiza FR i Polo GTi mają z tyłu po lewej akumulator. Fabia ma akumulator z przodu i pewnie stąd te odważniki.
                BIURO RACHUNKOWE WIELICZKA KSIĘGOWOŚĆ WIELICZKA

                SPRZEDAM OII 1.9TDI Elegance 2007

                Komentarz

                • greg505
                  L&K
                  • 2013
                  • 1239

                  #9
                  awfmat, co do pierwszego problemu to niestety musisz sie przyzwyczaic, u mnie po dwoch miesiacach jezdzenia na zimowkach, widac juz lekkie zuzycie.
                  Co do drugiego, to O3 jest wrazliwa na podmuchy wiatru, to co opisujesz wystepuje u mnie przy ok 130 w gore, ale jak nie ma wiatru to i przy 200 bylo stabilnie

                  [ Dodano: Wto 31 Gru, 13 08:33 ]
                  Zaluje ze nie wzialem 4x4 :|
                  Black magic

                  Komentarz

                  • lukaszc2
                    Rider
                    • 2013
                    • 376

                    #10
                    Zamieszczone przez greg505
                    Co do drugiego, to O3 jest wrazliwa na podmuchy wiatru, to co opisujesz wystepuje u mnie przy ok 130 w gore
                    Proponuję się przejechać Toyota Avensis III troszkę Ci się humor poprawi co do zachowania OIII i jej wrażliwości na podmuchy wiatru.
                    Wyniki podane w ikonce poniżej mogą zawierać również zużycie paliwa przez system niezależnego ogrzewania tzw "Webasto" (bierze paliwo z baku samochodu)

                    Komentarz

                    • bubuDE
                      Elegance
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 763
                      • Octavia III (5E3)
                      • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                      #11
                      Poślizgi na biegach pierwszym i drugim zauważyłem i jedyne co robię, to spokojne operowanie gazem. Potem można wykorzystywać moc silnika. Aktualnie mam zimowe Vredestein 17" i o nich pisze. Gablota podczas jazdy przy rozmaitych prędkościach trzyma się jak przyklejona nawet na nierównościach, Boczny wiatr ma wpływ na nurkowanie przodu. Dodam, ze poprzednia 1rs ma na koncie 120t.km i tam poślizg na torach w zakręcie jest już znaczny, zganiam to na zużycie gum, amortyzatorów, luzy w ukl. kierowniczym.
                      Mirek
                      PL-LOP D-ROW mutex/ocfipreoqyfb/mutex

                      Komentarz

                      • Tippo
                        L&K
                        • 2009
                        • 1349
                        • Octavia III (5E3)
                        • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez greg505
                        Zaluje ze nie wzialem 4x4
                        Cytujac klasyka "żałuj synu, załuj"

                        Nie wiem czego zescie sie spodziewali przy takiej mocy na 1 osi, bez mechanicznej szpery i w dodatku z przebiegiem momentu i mocy bliskiej silnikowi elektrycznemu :/
                        Pociesze, ze wlasiciele focusa ST maja jeszcze gorzej :P
                        ps. Kolega mial kiedys starego leona ARL po chipsie na 190km, jezdzilem i na oponie 225 mielilo az trzeszczalo i to w lecie na suchym asflacie, od tamtej pory wiem ze FWD i duza moc to w naszych warunkach jakis zart.

                        Komentarz

                        • wokan
                          Ambiente
                          • 2007
                          • 210

                          #13
                          Zamieszczone przez Tippo
                          ps. Kolega mial kiedys starego leona ARL po chipsie na 190km, jezdzilem i na oponie 225 mielilo az trzeszczalo i to w lecie na suchym asflacie, od tamtej pory wiem ze FWD i duza moc to w naszych warunkach jakis zart.
                          Ja miałem kiedyś Fabie z mocą ponad 220 KM i momentem ponad 430 Nm, na oponie 205 :szeroki_usmiech i jak się ostro potraktowało gaz to faktycznie przednia oś aż skakała po drodze, ASR nie wyrabiał, ale przy normalnej jeździe nie miałem absolutnie żadnych problemów z trakcją i problemami tu opisywanymi przez Kolegów. Jedną zimę wręcz przejeździłem na letnich i żyję
                          Z gazem to trzeba umieć się obchodzić, a nie deptać bezmyślnie w podłogę
                          Octavia II RS TDI 200/441
                          "Wojtek jak ostatnio depnął to buda dotarła do domu 10 minut po podwoziu" :twisted: :diabelski_usmiech

                          Komentarz

                          • Tippo
                            L&K
                            • 2009
                            • 1349
                            • Octavia III (5E3)
                            • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez wokan
                            ale przy normalnej jeździe nie miałem absolutnie żadnych problemów z trakcją i problemami tu opisywanymi przez Kolegów. Jedną zimę wręcz przejeździłem na letnich i żyję

                            Z gazem to trzeba umieć się obchodzić, a nie deptać bezmyślnie w podłogę
                            No wlasnie, ale przy "normalnej" jezdzie nie wykorzystuje sie calej mocy auta, a po co tak duza moc, skoro rzadko kiedy mozna ja wykorzystac

                            Komentarz

                            • Jaroslav92525
                              Rider
                              • 2009
                              • 365
                              • Octavia II (1Z3)
                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                              #15
                              Zamieszczone przez Tippo
                              .... a po co tak duza moc, skoro rzadko kiedy mozna ja wykorzystac
                              A o potrzebach firm oponiarskich nie pomyślałeś ??? Przecież w takim aucie po jednym sezonie komplet gum pewnie do wymiany.... ktoś musi napędzać gospodarkę... :-)
                              Pozdrawiam,
                              Jaroslav92525

                              -----------------------
                              VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)

                              Komentarz

                              • bubuDE
                                Elegance
                                S_OCP Member
                                • 2007
                                • 763
                                • Octavia III (5E3)
                                • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                #16
                                Zamieszczone przez Tippo
                                a po co tak duza moc, skoro rzadko kiedy można ja wykorzystać
                                dla mnie po to, żeby czasem sprawić sobie przyjemność przyspieszaniem na ostatnim biegu, nie na pierwszym, chocby przy wyprzedzaniu innych.
                                Mirek
                                PL-LOP D-ROW mutex/ocfipreoqyfb/mutex

                                Komentarz

                                • kylo76
                                  Rider
                                  • 2013
                                  • 743
                                  • Octavia III (5E3)
                                  • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                  #17
                                  A ja myślałem, że RS nie ma wad.
                                  O3 1,4TSI Brąz Topaz Elegance z rozsądku. Jeep Grand Cherokee WG 4,0l Limited dla przyjemności.

                                  Komentarz

                                  • Festexx
                                    Rider
                                    • 2013
                                    • 286

                                    #18
                                    No i główna wada RS jak i innych beznynek mocnych - nie lubi jeździć za innymi autami zawsze musi wyprzedzać
                                    Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE Biel Candy + Amazing + Chrom + Dynamic + Canton + Amundsen + Sunset + PA 2.0 + Drive Setup + Pakiet Skórzany (3 ramienna kiera)
                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=72190

                                    Komentarz

                                    • wokan
                                      Ambiente
                                      • 2007
                                      • 210

                                      #19
                                      Zamieszczone przez bubuDE
                                      Zamieszczone przez Tippo
                                      a po co tak duza moc, skoro rzadko kiedy można ja wykorzystać
                                      dla mnie po to, żeby czasem sprawić sobie przyjemność przyspieszaniem na ostatnim biegu, nie na pierwszym, chocby przy wyprzedzaniu innych.
                                      Mirek
                                      O to to to... :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech
                                      Ja bardzo lubiłem jeździć Fabią na trasie, szczególnie jak był duży ruch (ale nie za duży) bo wyprzedzanie nią to była czysta przyjemność, gdy miło wgniatało w fotel na 4, 5 i 6 biegu
                                      Spod świateł, rzadko się ścigałem.
                                      Octavia II RS TDI 200/441
                                      "Wojtek jak ostatnio depnął to buda dotarła do domu 10 minut po podwoziu" :twisted: :diabelski_usmiech

                                      Komentarz

                                      • ryjeks
                                        Rider
                                        • 2010
                                        • 488
                                        • Octavia III combi (5E5)
                                        • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                        #20
                                        Na trakcję powinna pomóc zmiana opon, bo pewnie nic ciekawego tam nie ma.

                                        Z zimówką wiele nie poradzisz, ale na lato założenie jakiegoś semi slicka znacznie pomoże.

                                        Tak to jest z mocną ośką niestety.

                                        Komentarz

                                        • Sebastian75
                                          Elegance
                                          • 2013
                                          • 912

                                          #21
                                          "Z gazem to trzeba umieć się obchodzić, a nie deptać bezmyślnie w podłogę"

                                          Dobrze napisane.

                                          Zaleta RSa wychodzi na trasie przy wyprzedzaniu - depnięcie w podłogę i auto rwie, aż miło. A jak jeszcze jest skrzynia DSG to odpada zastanawianie się, jaki bieg wrzuci - osobiście jak muszę wyprzedzić to pedał w podłogę do oporu i auto ładnie rwie do przodu. Nie przesadzajmy - więcej autem się rusza spod świateł czy JĘŹDZI?

                                          Zrywanie kół przy ruszaniu to normalne - duża moc, duży moment - w RS II to było 280, tu jest aż 350 ! - ale nie przesadzajmy - jak komuś autko podskakuje przy ruszaniu to znaczy, że nie wie, co ma pod maską; przecież przy tych parametrach to normalne, że bez 4x4 MUSI podskakiwać przednia ośka.

                                          Co do znoszenia - mnie tylko znosi na zakręcie, jak wyraźnie są pasy namalowane i adaptacyjne prowadzenie po torze mam włączone

                                          Komentarz

                                          Pracuję...